جمعه ۱۶ تیر ۱۳۸۵ - ۱۷:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین : جنگ دیرین کولاها یعنی کوکاکولا و پپسی کولا ظاهرا به آتش بس انجامیده است. این ماجرا پیرامون یک مقام بلندپایه کوکاکولا و دو شریک جرم او دور می زند که توسط اف بی آی در روزی که می بایست یک ونیم میلیون دلار رد و بدل می شد دستگیر شدند.

به گزارش تایمز آنلاین این سه نفر در صدد فروش یکی از رازهای کوکاکولا به رقیب این شرکت بوده اند که در واقع یک نمونه مخفی بوده است.
سخنگوی شرکت پپسی علیرغم این اتفاق اعلام کرده است که رقابت می تواند بسیار شدید باشد ولی  باید عادلانه و قانونی هم باشد و ما خیلی خوشحال هستیم که این افراد بازداشت شده اند.

کوکاکولا و پپسی کولا برای فتح بازارهای جهانی رقابت تنگاتنگی دارند و کوکا کولا با شعارهای تبلیغاتی تواسته نسبت به رقیب یک برتری نسبی داشته باشد. حالا کمپانی کوکا هم از رقیب خود پپسی به خاطر بازداشتی که صورت گرفته تشکر کرده  و ضمنا اعلام کرده که راز کوکاکولا که در خبرها از آن تحت عنوان فرمول “7X” یاد می شود در معرض خطر قرار نگرفته است.
شعارهای تبلیغاتی کوکاکولا نظیر "واقعی را بخواه"( Demand the Genuine) یا " هیچ جایگزینی را نپذیر" (Accept No Substitutes) حاکی از برخورد ضمنی این کمپانی با رقیب اصلی خود قلمداد می شود
جالب است بدانید خالق فرمول کوکا کولا یک دارو ساز بوده بنام جان پمبرتون که در عین حال به مرفین هم معتاد بوده است و  کاب برادهام  مسئول راه اندازی پپسی کولا هم یک دانشجوی اخراجی رشته پزشکی بوده است

کد خبر 1089

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز